Mededeling:

I.v.m. update is de Portfolio pagina tijdelijk gedeeltelijk zichtbaar.

Website


Een website is je online identiteit
Tegenwoordig heb je een online identiteit nodig. Een website draagt bij aan de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Daarnaast verwachten klanten ook vaak dat je een website hebt. Ze zullen daar naar zoeken wanneer ze extra informatie willen vinden. Wanneer jij geen website hebt lijkt het alsof er iets te verbergen valt. Of dat het niet professioneel wordt aangepakt.

Wanneer je een domeinnaam op jouw naam hebt geregistreerd, heeft dit een aantal voordelen.
- Via de SIDN (Stichting Internet Domein Namen) kun je achterhalen van wie de domeinnaam is.
- Een domeinnaam is makkelijker te onthouden dan bijvoorbeeld een telefoonnummer, of lange Facebook- of Instagram-url.
- Je krijgt een emailadres van jouw domeinnaam, bijvoorbeeld info@mijndomeinnaam.nl  (i.p.v.  g.blue43@gmail.com wie is dat?)


Zijn alleen multimedia platforms voldoende?
Sommige ondernemers denken dat het hebben van een Instagram-pagina, Facebook-pagina, of LinkedIn-pagina voldoende is, en dat een social-media-pagina de werking van een website overneemt. Maar dat is niet zo...

Op een social-media-pagina is het niet mogelijk om zelf jouw informatie te structureren zodat deze goed vindbaar is voor jouw potentiële klant. Daarnaast heb je niet zelf de controle over de social-media-pagina. Facebook kan er bijvoorbeeld voor kiezen om morgen haar gehele plan om te gooien. Misschien verwijderen ze zelfs jouw pagina. Of komt er ineens extra veel reclame op jouw pagina. Als zij dat willen, dan doen ze dat. In principe heb jij daar niets over te zeggen. 

Wat heb je aan een mooie website die niet goed gevonden wordt? Hoe zorg je er voor dat je website goed gevonden wordt?

VINDBAARHEID / SEO
Als je gaat googelen kom je al snel een belangrijke term tegen. Namelijk SEO. Dit is de afkorting voor Search Engine Optimalization of te wel zoekmachineoptimalisatie.

Google hanteert een soort checklist waar aan een goede website volgens hun moet voldoen. Het ene punt telt zwaarder dan het andere. Wanneer je website aan de belangrijkste punten voldoet, verbetert dit de ranking (de positite in google). 
De voorwaarden hebben betrekking op o.a.:  zoekwoorden, in en uitgaande links, verhouding tekst/foto's, geen dubbele content, is uw site mobile-friendly etc.

Tijdens het bouwen van de website houden wij zoveel mogelijk rekening met deze seo-voorwaarden. Via onze servicepakketten profiteert u al van ons linknetwerk. (Wat een belangrijke SEO-voorwaarde is.)
Onze klanten kunnen via het beheersysteem nog meer tips vinden om de website te optimaliseren.

Met een bepaald zoekwoord op nr. 1 staan (in Google) willen we allemaal. Helaas kan heel Nederland niet met hetzelfde specifieke zoekwoord bovenaan in de google zoekmachine staan. We optimaliseren alles zo goed mogelijk zodat een zo hoog mogelijke positie in google bereikt kan worden. Het resultaat is wel per zoekwoord verschillend.

 

Uiteraard kun je ook nog via Google Adwords of Facebook een reclame campagne opzetten.

      

Multimedia platforms als aanvulling op je website.
Dit is (naar onze mening) de beste oplossing, zodat je de voordelen van Facebook en Instagram goed kunt benutten.
- Een eigen domeinnaam registreren Dit geeft klant vertrouwen.
- Een website met eigen professionele huisstijl opzetten. Hiermee laat je zien dat je serieus je bedrijf promoot.
- Deze huisstijl ook doorvoeren in andere reclame uitingen. Dit vergroot de identiteit van je bedrijf.
- Diverse media-platforms zoals Facebook, Insta etc... opzetten en verwijzen naar jouw domeinnaam. Dit verbetert de vindbaarheid.
- Er ontstaat meer structuur. Geen verspreiding van bijvoorbeeld allerlei prijzen over diverse pagina's en platformen, maar 1 verwijzing naar de prijzen-pagina op je website.